Vinnie Paul Net Worth: Bagaimana Kaya Pantera Drummer Sebenarnya? 2018

Vinnie Paul (11 Mac, 1964) adalah seorang pemain drum profesional, penulis lagu, muzik, harta , rumah, kereta, gaya hidup, aset, dan pengeluar. Walau bagaimanapun, dia tidak lagi kerana dia meninggal dunia pada 22 Jun 2018 (Jumaat) di Arlington, Texas (AS). Oleh itu, nilai bersih Vinnie Paul dianggarkan sekitar $ 8 Juta Dolar AS (USD) pada tahun 2018.

Berita tentang kematiannya telah dikeluarkan di laman Facebooknya . Selain itu, penyebab kematiannya tidak didedahkan oleh ahli keluarganya. Pada tahun 1981, Paul telah menubuhkan sebuah nama band "Pantera" dengan saudaranya Dimebag Darrell .

Ahli - ahli dalam bandnya ialah Terry Glaze (Drummer), Tommy D. Bradford (Gitaris) dan Donnie Hart (Vokalis). Di samping itu, Pasangan Pantera Drummer sangat sedih tentang berita yang mengejutkan ini.

Siapa Vinnie Paul? Fakta tentang Pengasas & Penggila Pantera

Malah, band itu telah mengeluarkan tiga album berturut-turut pada masa itu. Semasa tahun 1990-an, Pantera telah menandatangani kontrak dengan Atco Records dan mengeluarkan album "Cowboys from Hell" . Di samping itu, album itu telah mengubah nasib band mereka.

Selain itu, lagu-lagu yang dikeluarkan oleh kumpulan muzik Vinnie adalah "Suicide Note Pt. Saya ", Revolusi Adalah Nama Saya", "Pintu Perkuburan" dan "Saya Patah". Menjelang akhir 2016, sekitar lima album telah dikeluarkan oleh band termasuk Unden! Mampu .

Ketika dia masih hidup, dia cuba menerbitkan nama buku masak "Drumming up Appetite with Vinnie Paul". Namun, akibat beberapa masalah dalaman dan kesihatan Vinnie, band itu ditutup pada tahun 2003. Dia tidak cuba kembali ke muzik setelah kematian saudaranya Dimebag pada tahun 2006.

Vinnie Paul Net bernilai: $ 8 Juta Dolar AS

Vinnie juga dikaitkan dengan band lain yang berpangkalan di Amerika Syarikat sebagai nama pemain drum "Hellyeah" (Super Group). Pada tahun 2003, sekali lagi dia telah dikaitkan dengan abangnya untuk membentuk band logam berat "Damageplan" .

Tambahan pula, dia telah menggunakan gendang Tama semasa membuat album Cowboy and Hell dari tahun 1990 hingga 1992. Pada penghujung tahun 1992, beliau telah mula menggunakan Drum Remo untuk album Far Beyond Driven dan Vulgar Power Album masing-masing.

Melalui kariernya sebagai pemain drum, dia telah menggunakan drumsticks Vic Firth dan Sabian Cymbals . Di samping itu, pemain drum berusia 54 tahun itu lebih dikenali dengan menggunakan miked sebenar dan sampel bunyi gendang bercampur semasa konsert secara langsung oleh bandnya.

Baca Juga - Charles Krauthammer Kekayaan, Pendapatan dan Aset Kewangan

Disyorkan

Raghav Sharma (Pelakon) Tinggi, Umur, Girlfriend, Biografi, Fakta Keluarga
2019
Joshua Gross Wiki, Height, Age, Girlfriend, Family, Biography & More
2019
Harvey Weinstein bernilai bersih, Umur, Isteri, Keluarga, Biografi & Lebih
2019